22 KURAL
#1: Bir karaktere başarılarından daha fazlasını denediği için hayran olursunuz.
#2: Sana bir izleyici olarak enteresan gelen şeye odaklanmalısın, bir yazar olarak seni eğlendirecek olan şeye değil. Bu iki şey birbirinden çok farklı olabilir.
#3: Tema önemlidir ama hikayenin sonuna gelene kadar ne olduğu tam da belli değildir. O yüzden şimdi baştan yazın.
#4: Bir zamanlar bir _____. Her gün, ____. Bir gün, ___. Bu yüzden ___. Bu yüzden ___. Ta ki sonunda ___.
#5: Basitleştir. Odaklan. Karakterleri birleştir…
#6: Karakterin neyde iyi? Bunların tam tersini yaşat ona. Nasıl başa çıkar bu durumla?
#7: Hikayenin ortasından önce sonuna odaklan. Gerçekten. Sonlar çok zordur. Sen önceden sonunu hazırla.
#8: Mükemmel olmasa bile hikayenizi bitirin. İdeal dünyada her ikisi de olmalı ama ilerleyin ve bir dahakine daha iyisini yapın.
#9: Sıkıştığında hikayede ne olamayacağının bir listesini çıkar. Bu durumlarda seni sıkıştıran şeylerin aslında seni rahatlattığını göreceksin.
#10: Sevdiğiniz hikayeleri bir kenara ayır. Onlarda sevdiğin şey senin bir parçan yada parçalarındır. Kullanmadan önce onların neler olduğunu fark etmelisin.
#11: Kağıda dökmek onu düzeltmeye başlamanı sağlar. Eğer harika bir fikir kafanda kalırsa, kimseyle paylaşamazsın.
#12: Aklına ilk gelen şeyi ele. Sonra ikinciyi, üçüncüyü, dördüncüyü, beşinciyi de ele. Tüm bariz olasılıkları yok et, kendini şaşırt.
#13: Karakterlerine fikirler ver. Pasiflik / uysallık sana yazmak için zevkli gelebilir ama izleyici için zehirdir.
#14: Neden özellikle bu hikayeyi anlatman gerekiyor? Hikayenin beslendiği senin içinde yanan istek ateşinin sebebi ne? İşte bu hikayenin kalbi.
#15: Eğer karakterin yerinde olsaydın ne hissederdin? Dürüstlük, hayret verici durumlara güvenilirlik katar.
#16: Karakterlerin tutması için bize bir sebep ver. Ya başaramazlarsa?
#17: Hiçbir iş boşa harcanmamalı. Eğer çalışmıyorsa gitmesine izin ver, sonra bu şey sana faydalı bir biçimde geri dönecektir.
#18: Kendinle ilgili bilmen gereken: Elinden gelenin en iyisini yapmak ile velvele yapmak arasındaki fark. Hikaye test etmektir, rafine etmek değil.
#19: Bir karakterin başını belaya sokmak için tesadüfler güzeldir ama beladan kurtulmak için tesadüf kullanmak hile yapmaktır.
#20: Alıştırma: Sevmediğin bir filmin ana kısmını ele al. Bu sevmediğin kısımları seveceğin bir hale nasıl getirirdin?
#21: Sadece “cool” yazamazsın, durumun ve karakterlerinle özdeşleşmelisin. Ne seni böyle davranmaya iterdi?
#22: Hikayenin özü ne? Hikayenin özünü en ekonomik şekilde nasıl anlatırsın? Eğer bunu başarabiliyorsan hikayeyi kolayca bunun üzerine inşa edebilirsin.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder